Gerede’de 231 kişi yeni kimlik için başvurdu

featured

Yeni kimlik kartı başvuruları 2 Ocak’ta başladı. İlçemiz Gerede’de 10 günde 231 kişi yeni kimlik almak için başvuruda bulundu. Kimliklerin posta yoluyla 15 günde geleceği belirtildiğinden ilçemiz Gerede’den kimsenin eline yeni kimliği daha ulaşmadı.

Yeni çipli kimlik kartı başvuruları için Nüfus Müdürlüğüne randevu alarak gidilebilecek. Peki başvuruda gereken belgeler neler? Kimlik kartları ne zaman dağıtılacak? Kayıp çipli kimlik kartları için ne yapılacak?

Yeni kimlik kartları 2 Ocak 2017 tarihinden itibaren dağıtılmaya başladı. Gerede’de çipli kimlik kartını alabilmek için vatandaşlar Nüfus Müdürlüklerine başvuruda bulundu. Ancak Gerede’de yeni kimlikler yeteri kadar ilgi görmedi. 10 günde 231 kişi yeni kimliğini alabilmek için başvuruda bulundu.

Müracaatlarda, nüfus müdürlüğü personelince, başvuru sahibinin T.C. kimlik numarası sorgulanarak, kimlik bilgileri ve en son aldığı nüfus cüzdanı veya kimlik kartı bilgisi kontrol ediliyor.

NASIL BAŞVURULACAK?

Kimlik kartı almak için 15 yaşından büyüklerin yurt içinde ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere şahsen başvuru yapması gerekiyor. Bunun için en yakın müdürlüğe müracaat edilebileceği gibi, herhangi bir müdürlüğe de başvurulabilecek.

Başvuru için ilçe nüfus müdürlüğüne doğrudan ya da zaman kaybına sebep vermemek için randevu alarak gidilebilecek. Randevular “https://ekimlikrandevu.nvi.gov.tr” internet sitesinden, “Alo 199” çağrı merkezinden randevu alınarak veya randevusuz ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere gidilerek yapılabiliyor.

Kimlik kartı başvurusu için son 6 ay içinde çekilmiş 1 biyometrik fotoğraf ve kimlik beyanı için nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı veya basın kartı gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı bir belgenin olması yeterli olacak.

Başvuru sonucunda kişiye başvuru belgesinin bir nüshası verilecek.

15 yaşını tamamlamayan çocuklar için veli veya vasileri başvuruda bulunabilecek. Talep edilmediği sürece 15 yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğrafa yer verilmeyecek.

Kanuni bildirim süresi dışında doğum nedeniyle düzenlenen kimlik kartı ve değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 15 lira, kayıp nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 30 lira ödenecek.

KİMLİK KARTLARI POSTAYLA ULAŞACAK

Başvuru esnasında kimlik bilgileri kontrol edilecek, gereken alanlarda güncellemeler gerçekleştirilecek, fotoğraf taranacak, biyometrik verileri alınacak (her iki el için parmak izi, parmak damar izi, el ayası damar izi).

ŞİFRE VERİLECEK

Başvuru sonunda kişilere PIN zarfında bulunan 6 haneli şifre verilecek. Bu şifre, banka kartlarında olduğu gibi bazı işlemlerde kimlik doğrulama amacıyla kullanılacak. PIN kodu, kimlik kartı teslim edilinceye kadar aktive olmayacak. PIN kodu ilçe nüfus müdürlüklerinde bulunan kioskları kullanarak değiştirebilecek. Yapılacak değerlendirmenin ardından kimlik kartı hazırlanarak, başvuru esnasında belirtilen adrese PTT Kargo aracılığıyla teslim edilecek.

KAYIP KİMLİK KARTLARI İÇİN NE YAPILIR?

Kimlik kartınızı kaybettiğinizde en kısa sürede Nüfus Müdürlüğüne şahsen başvuruda bulunarak yeni kimlik kartı müracaatında bulunmanız gereklidir. Böyle bir durumda zaman kaybetmeden Alo 199 numaralı çağrı merkezini arayarak kimlik kartınızın kaybolduğunu bildirerek pasif duruma getirilmesini sağlamanız işlem güvenliği açısından son derece önemlidir.

PIN ŞİFRESİNİ UNUTANLAR NE YAPMALI?

PIN şifrenizi unuttuğunuzda, İlçe Nüfus Müdürlüklerimizde bulunan kiosklar üzerinde PIN şifrenizi yenileyebilirsiniz. PIN şifrenizi yenilemek için kimlik kartınızın yanınızda olması yeterlidir. PIN şifrenizi yenilemek için biyometrik doğrulama, kişisel mesaj sorusu, PUK numarası girme metotlarından birini kullanabilirsiniz. Kiosklarda şifrenizi yenilerken görevliler dışında hiç kimseden yardım istemeyin ve şifrenizi görevli kişiler de dahil olmak üzere hiç kimseyle paylaşmayın.

KİMLİK KARTLARI KAÇ YIL GEÇERLİ?

Kimlik kartının geçerlilik süresi on yıldır. Geçerlilik süresi dolmadan kimlik kartı alınabilir mi? Geçerlilik süresi dolmadan yeni kimlik kartı düzenlenmesi ancak kart veya yonga üzerinde yer alan bilgilerden herhangi birinin değişmesi, kart üzerinde tahrifat, kırılma, elektronik bilgi okumayı engelleyen bir durum olması, kimlik kartı ile elektronik olarak kimlik doğrulama yapılamaması, kimlik kartının kaybedilmesi veya periyodik güvenlik değerlendirmeleri sonucunda kimlik kartının kullanılmasına engel teşkil edecek bir zaafiyetin tespit edilmesi gibi haklı bir nedenle mümkündür.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Gerede’de 231 kişi yeni kimlik için başvurdu

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir