BAYGIN, GEREDE’NİN 4 YILINI ANLATTI

Gerede Belediye Başkanı Ömer Baygın 27 Mart 2009 seçimlerinin 4. yıldönümünde basın mensuplarıyla bir araya gelerek, çalışmaları hakkında bilgi verdi.

tplntGerede Belediye Başkanı Ömer Baygın basın mensuplarını Bolu’da bir araya getirerek, uzun süredir Gerede için yaptıkları çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Baygın, “29 Mart seçimlerinin üzerinden 4 yıl geçti. Bizler belediye başkanları olarak halkın oy vermesiyle başa geldik. Halka hesap vermeyi bir borç olarak görüyoruz Gerede’yi bir adım öteye götürmek için çalışıyoruz. Gerede hem turizm şehri, hem sanayi şehridir. Gerede Belediyesi’nin toplam kalite yönetimine geçtiğini, personellerin düzeltildiğini, toplam kalite belgesine sahip bir belediye olduğumuzu belirtmek isterim. 2 sanayimiz var, deri sanayi ve karma organize sanayi. Deri sanayimizin uzun bir tarihi var. Burada 29 tane tabakhane bulunmaktadır. Sanayinin atık sularını arıtma tesisine aktardık. Çevre Bakanlığı’nın desteğiyle bunu başardık ve artık deri çevreyi kirletmiyor diyebiliriz. Taşınma için ihale açtık. İhaleyi alan müteahhitle beraber alt yapı çalışmalarımızı yapıyoruz.”şeklinde konuştu.

OSB Gelişiyor

Gerede Organize Sanayi ve deri sanayi bölgesi hakkında açıklamalar yapan Ömer Baygın, bu bölgelerin gelişimi için Çevre Bakanlığı ile birlikte çalıştıklarını söyledi. Baygın, “Karma organize sanayi bölgemiz var, 15 yıl önce kuruldu. 48 tane fabrika parselimiz var, alt yapı hazır, elektriği doğalgazı her şeyi hazır. 10 tane parsel üzerine kurulu 5 fabrikamız üretime geçti. 5 tane tahsisli parselde çalışmalar devam ediyor. 18 tane hiç tahsis edilmemiş boş parselimiz var. Parsellerimize yeni talepler var. Karma organize sanayimiz gelişecek diye umut ediyoruz.”diye konuştu.

Artık kış turizmi var

Gerede Belediye Başkanı Ömer Baygın, ilçede kış turizmini canlandırmak için pist alanları yapıldığını ve yeni kayak pisti yapmak için alanlara baktıklarını söyledi. Baygın, “Gerede yüksek bir rakıma sahip. Kış sporları için önemli bir kayak merkezi oluşturmaya çalıştık. 10 yıl önce Artık Dağı Kayak Merkezi’ni yaptık. Burada 2 pistimiz var, birisi slalom pistidir ve 900 metre uzunluğundadır. Kayanların pistin yukarısına çıkabilmesi içinde bir teleski yaptık. Bolu bölgesi kış turizmine uygundur. Biz de kayak sporunu az bilenler ve bilmeyenleri pistimize bekliyoruz. Profesyonel kayakçılar için zaten Kartalkaya var. Arkut Dağı kayak pisti çok güvenlidir, yine piste giden yol çok güvenlidir. Dünyada şehirlerarası ve uluslararası yollara en yakın kayak pisti yoludur. Bir diğer pisti mukavemet, kayaklı koşu pistidir. Bu pist uluslararası kuruluşlarca onaylanmıştır. Bu pistimizde uluslararası yarışlar yapıyoruz hatta Estonya Başbakanı da bu yarışlara katılmıştır. Daha profesyonel kayakçılar için bu bölgede kayak pisti arayışlarımız sürüyor.”diye konuştu.

İddialıyız

Gerede Belediye Başkanı Ömer Baygın, “Gerede yaz turizmi açısından da önemli bir ilçedir. Örneğin futbol takımları yaz dönemi, sezon öncesi kamplarını ilçemizde yapıyorlar. 7 tane antrenman sahamız var. Esentepe’miz var ve burası dünyanın en kıymetli mesire yerlerinden bir tanesidir. Buraya bir havuzlu bahçe yaptık. Esentepe park projemiz de başlayacak. Buraya bir de ilçemize değer katacak butik otel projemiz var. Esentepe Barış Manço’nun da dediği gibi “Üstü çam altı çim Esentepe’den başka yer görmedim” ifadesini tam olarak karşılayan bir yer. 500 yıllık tarihi çam ağaçlarımız var. Bunlardan 7 tanesini koruma altına aldırdık.  Turizme katkı için kent müzesi çalışmalarımız da devam ediyor. Kavacık düzü dediğimiz alanda Esentepe’den sonra en güzel mesire yerlerinden biri olacak. Tarihi eserlerimizden kiliseli han var. Buranın da restorasyon projesini tamamladık onayını Anıtlar Genel Kurulu’ndan aldık.  140 yıllık tarihi çan saatinin restorasyonunu tamamladık. 500 yıllık tarihi hamamımız özel mülkiyette şu anda, sahipleriyle anlaştık ve projeyi onaylattıktan sonra restorasyon çalışmalarını devam ettireceğiz. Şehrin tam ortasında köhne kalmış bir yer olan Arasta bölgesi için kent meydanı projesi yapmak istedik. Halkımıza sunduk beğendiler, fakat son aşamada Anıtlar Yüksek Kurulu tarafından proje durduruldu. Bir yıllık bir inceleme sonucunda bu bölge kentsel sit alanı olarak ilan edildi. Fakat 4 yıllık bir kaybımız oldu. Bölgemizi ilçe ticaretine, sosyal hayata açacağız. Bütün bu çalışmalarla ilçemizi turizm açısından daha canlı hale getireceğiz.”şeklinde konuştu.