Düzce Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı ile Eğitim Koordinatörlüğü iş birliğinde, eğitim öğretim süreçlerine ilişkin ortak bir anlayış geliştirilmesi amacıyla düzenlenen “Akademide Ortak Akıl ve Gelecek İnşası: Düzce Üniversitesi Eğitim Şûrası” etkinliği yapıldı.
Cumhuriyet Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen programa, rektör yardımcıları Prof. Dr. İlhan Genç ve Prof. Dr. Ali Öztürk, İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Enver Bozdemir, Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Oğuz Kara, Öğrenci Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koç ile Eğitim Koordinatörü Doç. Dr. Filiz Evran Acar’ın yanı sıra birçok akademik ve idari personel katıldı.
Ortak Yol Haritası Vurgusu
Açılış konuşmasını yapan Eğitim Koordinatörü Doç. Dr. Filiz Evran Acar, Düzce Üniversitesi’nin eğitim süreçlerine verdiği önemin altını çizerek, bu programın eğitim faaliyetlerini daha iyi planlamak ve ortak bir yol haritası belirlemek amacıyla düzenlendiğini belirtti.
İyi İnsan Yetiştirmek Temel Hedefimiz
Öğrenci Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koç, Düzce Üniversitesi’nin eğitim anlayışında sadece iyi öğrenci değil, aynı zamanda iyi insan yetiştirmenin öncelikli hedef olduğunu ifade etti. Koç, “Bugün burada yapacağımız fikir alışverişleri, üniversitemizin eğitim politikalarının oluşmasında önemli katkılar sağlayacak. Biz akademisyenler olarak yalnızca bilgi aktarmakla kalmamalı, öğrenmeyi de sevdirmeliyiz” dedi.
Eğitim Planlı ve Ortak Akılla Şekillenir
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İlhan Genç, “Eğitim şurası kavramı, bilgili ve tecrübeli kişilerin bir araya gelerek ortak akılla yol haritası oluşturdukları önemli bir istişare geleneğidir. Bir toplumun gelişimi anlık değil, planlı ve sürdürülebilir bir süreçtir. Derslere planlı hazırlanmak, öğrenci açısından oldukça önemlidir. Bu noktada, teknolojik gelişmeleri eğitim süreçlerine entegre etmek bizleri daha ileriye taşıyacaktır” şeklinde konuştu.
Grup Çalışmaları ile Ortak Akıl Uygulandı
Konuşmaların ardından “Akademide Ortak Akıl ve Gelecek İnşası: Düzce Üniversitesi Eğitim Şûrası”, merkezi sınıflarda yapılan grup çalışmaları ile devam etti. İki oturum şeklinde gerçekleştirilen grup çalışmalarında farklı bakış açıları ile ele alınan konular ve ortaya çıkan ortak görüşler, düzenlenen kapanış panelinde katılımcılara aktarıldı. “Öğretim Tasarımı ve Planlama Süreçleri”, “Yükseköğretimde Etkili Ders Anlatımı ve Sınıf Yönetimi Becerileri”, “Fiziksel ve Dijital Öğrenme Alanlarının Geliştirilmesi”, “Öğretim Sürecinde Ölçme Değerlendirme”, “Akademik Danışmanlık ve Öğrenci Destek Sistemleri”, “Kampüste İyi Olma Hali: Psikososyal Destek, Sosyal Katılım ve Program Dışı Deneyimler”, “Fakülteler Arası İş Birliği ve Ortak Ders Uygulamaları” ile “Güven, Saygı ve Etkileşim Temelli Akademik İletişim” başlıklarında özetlenen görüşler, üniversitenin gelecekteki eğitim stratejilerine ışık tutacak şekilde kayıt altına alındı.
Düzce Üniversitesi, eğitimde kaliteyi artırma ve öğrenci odaklı öğrenme misyonundaki kararlılığını bir kez daha vurguladığı Eğitim Şûrası, farklı fikirlerin buluştuğu ve çözüm önerilerinin şekillendiği bir platform sundu.
(Haber Merkezi)