04 Ocak 2014

DİNLEYEREK DENETLEYECEKLER!

Kamuoyuna toplumsal hizmet veren çağrı merkezleri, gereksiz meşguliyet nedeniyle kontrolden geçirilecek. İhbar hattı üzerine Gerede’de de hizmet veren çağrı merkezleri, Bolu Valiliği’nin öngördüğü birimlerce dinlenerek, denetime alınacak.

Toplumsal hizmette kamuoyuna “ihbar” niteliğinde hizmet veren hatlar, Bolu Valiliği’nin genel emir kapsamında yayımladığı karar ile denetime alınıyor.

5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nda valiliğin aldığı karar ile, asılsızlık göstergesi kabul edilen gereksiz çağrılar, sistem üzerinden kontrol edilecek.

Öncesinde; 155 Polis İmdat Hattı’nın gereksiz meşguliyeti, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu’na eklenmişti.

İhbar hizmetinde bulunan 110 (Yangın İhbar Hattı), 156 (Jandarma İmdat Hattı), 177 (Yangın İhbar Hattı) ve 112 (Sıhhi İmdat-Ambulans) hatlarının Kabahatler Kanunu’na ilave edildiğini son yayımladığı karar ile belgelendiren valilik, kaynak israfının önlenmesi ve personel veriminin yükseltilmesi amacıyla, ilgili hatların denetime alınacağını bildirdi.

Günün 24 saati aktif süreklilikle çağrı hizmeti veren hatların, toplam çağrılar arasında gereksiz ve asılsız boyuttaki çağrıların yüksek sayıda olduğunun tespiti üzerine harekete geçirilen birimler, aralıksız ve sessiz çağrılarda teknik arıza olup olmadığını, kasıt varlığını, ısrarlı arayışları, tahrik edici özellikte kötü niyet ve hakaret içerikli konuşmaları, tespit süreciyle dinlemeye alarak, idari yaptırım uygulanmasını sağlayacak.

Madde madde belirtilen hallerin varlığı, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11/c ve 66. maddesi ile 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesine göre, ayrı ayrı işlemler üzerinden, cezai yaptırımlarla karşılık görecek.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ