Türkiye’nin yeni hızlı tren hattı gündemiyle birlikte “Gerede’ye hızlı tren geliyor mu?” sorusu yeniden tartışılmaya başlandı. Projede adı geçen güzergâhlar, dikkatleri Bolu ve çevresine çekti.
Ulaştırma Bakanlığı’nın açıkladığı İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’ne ilişkin detaylar kamuoyunda tartışma konusu olurken, Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Alemdar, sosyal medya üzerinden dikkat çeken bir paylaşımda bulundu.
Alemdar, Batı ve Orta Karadeniz illerinin projede yer almamasına dikkat çekerek, Bolu ve Gerede’nin güzergâhtan dışlanmasının ciddi bir kayıp olacağını vurgulayan Alemdar paylaşımında şu ifadelere yer verdi:
“Ulaştırma Bakanlığı’nın ilan ettiği İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesinde Batı ve Orta Karadeniz’deki iller yok. Planlanan tren İstanbul-Gebze-Sakarya (Mudurnu, Beypazarı üzerinden) Ankara güzergahıdır. Bu proje 8 milyar dolara mâl olacaktır. Projede 120 km tünel, 14 km viyadük var. Proje kendini 50 yılda amorti ediyor.”
Gerede Dahil Edilirse Maliyet Düşüyor, Verim Artıyor
“Japon bilim insanları ile önerdiğimiz İstanbul-Gebze-Kocaeli-Sakarya-Hendek-Düzce-Bolu-Gerede-Kızılcahamam-Ankara projesinde günlük 250 bin yolcu taşınacak. Proje 5 milyar dolara mâl oluyor, 20 yılda amorti ediyor. 6 il 4 ilçe direkt, Orta Karadeniz’deki 8 il de dolaylı olarak faydalanacak.”

“İstanbul-Batum Hattı Gerçekleşir”
“Deprem bekleyen İstanbul yatay olarak Gerede’ye kadar yayılacak. Daha sonra Gerede-Samsun tren hattı yapılırsa İstanbul-Batum tren hattı gerçekleşmiş olacak. Önerdiğimiz proje HIZLI ve KÂRLIDIR.”

Alemdar’ın açıklamaları Bolu ve Gerede kamuoyunda büyük yankı uyandı. Bölge halkı, hem ekonomik hem stratejik açıdan bu güzergâhın önemine dikkat çekerken, Gerede’nin bu projede yer almasının bölgesel kalkınma açısından hayati öneme sahip olduğu görüşü öne çıktı.
(Haber: Sezai Ozan Dolgun)