1. Haberler
  2. Eğitim
  3. Kocaeli’de Yapay Zeka Destekli Veriliyor

Kocaeli’de Yapay Zeka Destekli Veriliyor

kocaelide yapay zeka destekli veriliyor ORnBhZdF.jpg

Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, yapay zeka destekli sistemler ve birebir klinik eğitim modeliyle öğrencilerini geleceğe hazırlıyor. Fakülte, sadece tedavi değil hasta memnuniyeti ve etik değerlere dayalı hekimler yetiştirmeyi hedefliyor.

Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi (KOSTÜ) Diş Hekimliği Fakültesi, yapay zeka destekli tanı sistemleri ve modern klinik yaklaşımıyla dikkat çekiyor. Fakülte, 60 üniteli hastanesi ve uygulamalı eğitim anlayışıyla öğrencilerini teorik bilginin yanı sıra pratik becerilerle de donatarak mesleğe hazırlıyor.

Teknolojiyi Eğitimin Hizmetine Sunan Model

Yapay zekanın günlük yaşamın birçok alanına girdiği günümüzde, eğitim alanında da teknolojiye uyum sağlayan kurumlar öne çıkıyor. KOSTÜ Diş Hekimliği Fakültesi de modern altyapısı ve uygulamaya dayalı sistemiyle öğrencilerini mesleğe adım adım hazırlıyor. Fakültenin Periodontoloji Ana Bilim Dalı’nda görevli Doç. Dr. Gülhan Ünal, teorik bilgiyle pratiğin nasıl bütünleştiğini, öğrencilerin karşılaştığı zorlukları ve fakültenin sunduğu imkanları anlattı. Ünal, “Biz yalnızca tedavi başarısına değil, hasta memnuniyeti ve etik değerlere odaklanıyoruz. Diş hekimliği teknik bir meslek değil, insana dokunan bir meslektir” dedi.

Teoriden Kliniğe Uzanan Bir Eğitim Süreci

60 üniteli modern hastanelerinde, öğrencilerin birebir akademisyen desteğiyle eğitim aldığını vurgulayan Ünal, şunları söyledi: “Hastanemiz, 60 ünite kapasitesine sahip olup bir genel anestezi ameliyathanesi bulunan, bölgenin en prestijli ve ileri teknolojiyle eğitim veren kurumlarından biridir. İlk olarak birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda öncelikli olarak teorik eğitim veririz. Bunun üzerine simülasyon eğitimleriyle teknik uygulamaları sağlarız. Ancak öğrencilerimizin manipülasyon ve el yeteneklerini geliştirmelerine rağmen gerçek hastayla henüz temas edemedikleri için mesleki açıdan teorik ve pratiğin birleşmesi ancak staj ve klinik eğitimlerde mümkün olmaktadır. Klinik eğitimlerimiz dördüncü sınıf itibarıyla başlar. Dördüncü ve beşinci sınıflarda sadece araştırma görevlilerimiz değil, anabilim dallarında görev yapan profesör, doçent ve doktor öğretim üyelerinin birebir katılımıyla stajlar ve klinik eğitimler devam etmektedir.”

Kendi Hastanesi Olan Fakültelerin Ayrıcalığı

Geniş ekipman desteği ve imkan çeşitliliğiyle öğrencilerin güvenli bir öğrenme ortamında yetiştiğini belirten Ünal, üniversiteler arasındaki farkı şu şekilde aktardı: “Türkiye’de eğitim iki kısma ayrılmaktadır. Birincisi, afiliye hastane üzerinden yürütülen diş hekimliği eğitimleri, ikincisi ise kendi özel üniversite hastanesi bünyesinde eğitim veren diş hekimliği fakülteleridir. Sağlık Bakanlığı’yla afiliye çalışıldığında, eğitim ve araştırma imkanları bakanlığın sunduğu ölçülerle sınırlı kalmaktadır. Ancak kendi üniversite hastanesi bulunan kurumlarda, üniversitelerin desteklediği bilimsel araştırma projeleri sayesinde daha geniş bir eğitim ekipmanı ve imkan skalasıyla eğitim verilebilmektedir. Hastanemizin en büyük avantajı, stajlarda araştırma görevlilerinin değil, anabilim dalında görev yapan profesör, doçent ve doktor öğretim üyelerinin birebir öğrencilerle temas ediyor olmasıdır. Bu sayede öğrencilerimiz çok daha güvenli bir ortamda bilgi ve tecrübeye ulaşabilmektedir. Bu süreçlerin her birinde öğrencilerimizin yanlarında oluyoruz.”

Etik Değerlerle Donatılmış Hekimler Yetiştirme Hedefi

Sadece tedavi başarısına değil, hasta memnuniyeti ve etik ilkelere odaklandıklarını vurgulayan Ünal, şunları kaydetti: “Diş hekimliği teknik bir meslek değildir; insana dokunan bir meslektir. Bu sebeple hastayı yalnızca bir materyal olarak değil, duyuları ve hisleri olan bir canlı olarak algılamak önemlidir. Öğrencilerimiz, yalnızca tedavi uygulamayı değil, hastanın kliniğe ilk girdiği andan itibaren temas kurmayı, korkularını yönetebilmeyi, anlamayı ve buna uygun tedavi alternatifleri geliştirmeyi öğrenmektedir. Eğitimimizde sadece tedavi başarısı değil, hasta memnuniyeti odaklı ve etik değerlere sahip hekimler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Bunun için empati ve iletişim yeteneklerinin yanı sıra liderlik, grup yönetimi ve ekip çalışmasını vurgulayan seçmeli derslerle öğrencilerimize bu donanımı kazandırıyoruz. Klinik uygulamalarımızda ise teorik bilgileri pratiğe dönüştürmelerini sağlıyoruz.”

Öğrenciye Yönelik Tavsiyeler ve Vurgulanan Kriterler

Sözlerinin sonunda, bu mesleği seçecek öğrencilerde bulunması gereken temel özellikleri hatırlatan Ünal, “Biz insana dokunan bir meslek icra ediyoruz. Dolayısıyla diş hekimliğini seçmek isteyen öğrencilerimizin insan sevgisiyle bu yola çıkmaları gerekir. Çünkü sunduğumuz hizmet bir makine ya da eşya üretmek değil, doğrudan insanın sağlığına dokunmaktır. Diş hekimliğinin üç önemli avantajı vardır: Çiğneme fonksiyonuna, estetiğe ve konuşmaya doğrudan etki eder. Eğer öğrencinin estetik algısı yüksekse, şifa dağıtma ve iyileştirme üzerine hekimlik yeteneği olduğunu hissediyorsa ve insan ilişkilerinde güçlü ise diş hekimliği doğru tercihtir. Birçok kurumda görev yapmış bir hekim olarak tavsiyem, kendi üniversite hastanesi olan diş hekimliği fakültelerinin tercih edilmesidir. Bunun yanında akademik kadronun yeterliliği, hasta imkanlarının varlığı, kampüs şartları, eğitim içerikleri ve teknolojik altyapı da önemlidir. Hastanemizde yapay zeka teknolojileriyle tanılama sistemlerini, RVG teknolojilerini ve dijital diş hekimliği uygulamalarını rutin olarak kullanıyoruz. Modern eğitim sistemini benimsemiş sağlık kurumlarının tercih edilmesini özellikle öneriyorum” dedi.

(Haber Merkezi)

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Kocaeli’de Yapay Zeka Destekli Veriliyor
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gerede Medyatakip