Ankara-İzmir YHT hattı tamamlandığında bu iki büyükşehir arasında seyahat süresi 3,5 saate düşecek.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı Projesi’ndeki son çalışmaları yerinde inceledi. Projenin tamamlanmasıyla Ankara ile İzmir arasındaki demiryolu ulaşımının süresinin 3 saat 30 dakikaya ineceğini söyledi.
Bakan Uraloğlu, hattın toplam 505 kilometrelik bir yapım sürecini içerdiğini belirterek, projenin tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıma kapasitesine ulaşmasının hedeflendiğini aktardı.
10 yeni istasyon ve geniş altyapı
Hattın Ankara-Banaz, Banaz-Sahilli ve Salihli-İzmir kesimlerini kapsayan toplam 505 kilometrede planlandığını söyleyen Uraloğlu, projede Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen olmak üzere 10 istasyon yer alacağını bildirdi. Hattın yapımında 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez, 177 üstgeçit ve 244 altgeçit inşa edileceği belirtildi.
Seyahat sürelerinde önemli azalma
Uraloğlu, mevcut demiryolu bağlantısıyla iki şehir arasındaki mesafenin 824 kilometreden 624 kilometreye ineceğini vurguladı. Bakan, projenin tamamlanmasıyla Ankara-İzmir arasındaki demiryolu ile 14 saat, karayoluyla 7 saat olan yolculuğun 3 saat 30 dakikaya düşeceğini; ayrıca Ankara-Afyon arasının 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arasının 2 saat 10 dakikaya ve Ankara-Manisa arasının 2 saat 50 dakikaya ineceğini açıkladı.
Uraloğlu, hattın devreye girmesiyle Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir’de yaşayan yaklaşık 11,5 milyon kişinin hızlı tren konforuna doğrudan erişeceğini kaydetti.
Projenin bölgesel etki ve diğer yatırımlar
Bakan, projenin sadece ulaşım süresini kısaltmayacağını; İzmir limanlarını, Ege bölgesindeki organize sanayi bölgelerini ve tarım merkezlerini ulusal demiryolu ağına daha güçlü bağlayarak bölgesel kalkınmaya katkı sağlayacağını söyledi. Ayrıca Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa kesimlerinde altyapı işlerinde yüzde 77 ilerleme sağlandığını belirtti.
Uraloğlu, Türkiye genelinde demiryolu yatırımlarına 2002’den bu yana devam edildiğini, son 23 yılda demiryollarına yaklaşık 64 milyar dolar yatırım yapıldığını aktardı. Çin’den Avrupa’ya taşımacılık örneği olarak Chongqing ve Chengdu’dan gönderilen iki trenin Halkalı’dan başarılı operasyonlarla Avrupa’ya devam ettiğini anımsattı.
Bakan ayrıca Zengezur Koridoru kapsamında Nahçıvan ile demiryolu bağlantısı kuracak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi için 2,4 milyar avroluk dış finansman sağlandığını; Karaman-Ulukışla, Halkalı-Kapıkule, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri hatları da dahil olmak üzere birçok önemli demiryolu projesinin sürdürülmekte olduğunu bildirdi.
(Haber Merkezi)