1. Haberler
  2. Genel
  3. Karabük’te Samuray Arıcıkları Baş Belaları Savaşıyor

Karabük’te Samuray Arıcıkları Baş Belaları Savaşıyor

karabukte samuray ariciklari bas belalari savasiyor cn7sqk7p.jpg
0
Paylaş

Karabük’te, tarımda adeta bir baş belası olan kahverengi kokarca ile mücadele için samuray arıcıkları doğaya salındı.

Tarım alanlarında önemli ürün kayıplarına neden olan kahverengi kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadele çalışmaları başladı. Bu kapsamda, çevre dostu yöntemler arasında yer alan faydalı “Samuray arıcıkları” doğaya bırakıldı.

Yürütülen çalışma, Tarım ve Orman Bakanlığının “Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi” kapsamında gerçekleştirildi. Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü ekipleri ile Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü personeli, sahada ortak çalışma yürüttü. Çalışmalara aynı zamanda İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü İsmail Özarslan ile il ve ilçe müdürlüklerinde görevli teknik personel de katıldı.

Kahverengi kokarca zararlısının doğal düşmanı olan Samuray arıcıkları, belirlenen lokasyonlarda doğaya salındı. Yapılan açıklamada, biyolojik mücadele çalışmalarının tarımsal üretimin korunması, kimyasal mücadeleye olan ihtiyacın azaltılması ve çevrenin korunması açısından büyük önem taşıdığı vurgulandı. Ayrıca, kahverengi kokarca ile mücadele çalışmalarının ilerleyen süreçte de sürdürüleceği ifade edildi.

(Haber Merkezi)

Karabük’te Samuray Arıcıkları Baş Belaları Savaşıyor
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Gerede Medyatakip