Kastamonu’nun Cide ilçesinde, tapulu arazilerine fotokapan yerleştiren köylüler, kızıl geyik, ayı, kızıl tilki, kurt, sansar, porsuk, vaşak, kaplumbağa ve çeşitli kuş türlerini görüntüledi.
Cide ilçesinde yaşayan Okun Duru ve Fatih Durmaz, doğada sıkça karşılaştıkları yaban hayvanlarının izlerini görerek kendi arazilerine fotokapan kurmaya karar verdi. Satın aldıkları fotokapan sayesinde, çok sayıda yaban hayvanını görüntülemeyi başardılar. Bu hayvanlar arasında karaca, ayı, kızıl tilki, kurt, sansar, çakal, porsuk, yaban tavşanı, sincap, yaban domuzu, vaşak ve kuş türleri yer aldı.
Fotokapan tarafından kaydedilen görüntülerde, bir ayının dereden su içtiği, yaban domuzunun ağaca sürtünerek kaşındığı ve bir tilkinin ağacın altında beslendiği görülmekte. Ayrıca, fotokapanı fark eden yaban hayvanlarının kaçışı da görüntülendi.
Uzun süredir yaban hayvanlarıyla ilgilenen Okun Duru, bu konuda vatandaşlara tavsiyelerde bulundu. “Ormanda yürürken, bir yerden bir yere giderken, doğal olmayan sesler çıkarmak gerekiyor. Yüksek sesle konuşup, bağırıp veya müzik açabiliriz. Yoksa normal yürürseniz, sizin çıkardığınız ses, doğal bir ses olduğu için, yaban hayvanları size odaklanır” dedi.
Fotokapan kurduğu bölgede bir ayıyla karşılaştığını anlatan Duru, “Aramızda 20 metre mesafe vardı. Bir ayı bize bakıyordu. Şoka girdik. Dedim ki ‘kesin saldıracak, bir şey olacak.’ Çünkü kaçmıyordu. Sonra şaşırtmak için üzerine doğru koşmaya başladık. Biz üzerine koşunca, uzaklaşmak için aşağıya gitti” şeklinde konuştu.
Duru, fotokapanın tapulu araziye kurulması gerektiğine dikkat çekerek, “Ormanın derinliklerine gitmek, başka yerlere fotokapan kurmak yasak. Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğüne danışmanız gerekiyor. Ormana girip de kendi isteğinize göre fotokapan kuramazsınız” ifadelerini kullandı.
Duru, yaban hayatını fotokapan ile görüntülediklerini vurgulayarak, “Yaban hayvanlarını genellikle geceleri görüntülüyoruz. Sosyal medyada izlediğiniz, bazen hayrete düşüren, bazen korktuğunuz görüntüleri bu fotokapanla çektik. Kışın çok kar yağdığı zaman, yükseklerde yiyecek bulamıyorlar ve yerleşim alanlarına geliyorlar. Biz de bu sayede görüntü alıyoruz. Çok fazla yaban hayatına dokunmak istemiyoruz” dedi.
(İHA)


















