Kastamonu’da özel gereksinimli iki öğrenci, öğretmenlerinin rehberliğinde “Servis Benim Rengim” isimli bir projeyi hayata geçirdi. Proje, Hüseyin Üster Özel Eğitim ve Uygulama Okulunda düzenlenen TÜBİTAK 4006-Bilim Fuarında tanıtıldı.
Özel gereksinimli öğrenciler Neslişah Bulut ve Edanur Günay, öğretmenleri Özlem Bazan’ın desteğiyle, taşımalı eğitim sistemine katılan öğrencilere yönelik farklı renklerde bileklikler tasarladı. Bu bilekliklerin üzerine öğrencilerin isimleri yazıldı ve servislerin önüne de aynı renklerde kartlar yerleştirildi. Böylece öğrenciler, bilekliğinin rengine göre servislerini kolayca bulup evlerine dönebildiler.
Proje yürütücüsü Özlem Bazan, projeyi başlangıçta TÜBİTAK Bilim Fuarı için geliştirdiklerini, daha sonra okulda pilot uygulama olarak devreye aldıklarını belirtti. Bazan, “Bu projede asıl amacımız çocuğumuzun bağımsız yaşam becerilerini geliştirmek. Bilekliğimizin amacı ise çocuğumuzun servisini bağımsız bulabilmesini sağlamak.” dedi.
Bazan, projenin arka planını şöyle açıkladı: “Okulumuzun öğrenci profili, orta ve ağır düzeyde zihinsel yetersizlik veya otizm spektrum bozukluğu olan bireylerden oluşuyor. Bu öğrencilerin plaka okuyarak veya araba marka ve modeline bakarak servislerini bulmaları oldukça zor. Bu nedenle, öğrencilerin tasarladığı ve boyadığı bilekliklerle uyumlu kartlar hazırlayarak, servislerin önüne yerleştirdik. Böylece öğrenciler, bilekliklerine bakarak aynı renkteki kartların bulunduğu servise bağımsız bir şekilde binebiliyorlar.”
Proje şu anda 3. sınıfta 10 öğrenciyle pilot uygulama aşamasında yürütülüyor. Bazan, bu öğrencilerden 8’inin bağımsız bir şekilde servislerini bulabildiğini ifade etti. Gelecek eğitim öğretim yılında projenin diğer kademelere de yayılması planlanıyor. Öğrencilerin özgüvenlerinin arttığını ve velilerin projeden memnun kaldığını vurgulayan Bazan, “Öğrencilerimizin kendi işlerini bağımsız yapabilmeleri bizim için çok önemli.” şeklinde konuştu.
Bazan, projenin öğrencilerin bağımsız iş yapabilmelerini destekleyeceğini ve Türkiye genelinde ihtiyaç duyulan eğitim alanlarında bu uygulamanın kullanılmasının projenin asıl hedefine ulaşmasına yardımcı olacağını belirtti.
(Haber Merkezi)