Sakarya’da 2019’da kurulan Yeşilay Danışmanlık Merkezi (YEDAM), psikolog ve sosyal hizmet uzmanları ile yürüttüğü yüz yüze hizmetlerin yanı sıra 600’den fazla çevrim içi seansla bağımlılık konusuna destek veriyor.
Yeşilay Danışmanlık Merkezleri, 10 yıl önce İstanbul’da başlatılan pilot uygulama ile birlikte şimdi 81 il ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde toplam 105 noktada tütün, alkol, madde, kumar ve teknoloji bağımlılığı ile mücadelesini sürdürüyor.
YEDAM, 6 yıldır Sakarya’da faaliyet gösteriyor ve bağımlı bireylerin aileleri ile yakınlarına gizlilik esasları çerçevesinde destek sunuyor. Kurumda görevli psikologlar, ilk ve son görüşmeleri yüz yüze gerçekleştiriyor. Ayrıca tütün bağımlılığı için çevrim içi hizmet de sunuluyor; alkol, madde, internet ve kumar bağımlısı bireylere ise zorunlu durumlarda ücretsiz çevrim içi danışmanlık hizmeti sağlanıyor.
Sosyal hizmet uzmanı Aslıhan Aktaş Dinç, Sakarya’da 600’ün üzerinde çevrim içi danışmanlık hizmeti verdiğini bildirdi. Tüm hizmetlerin gizlilik esasına dayandığını belirten Dinç, “Psikososyal destek sağlamaktayız. Bütün görüşmelerimiz 115 danışma hattımız üzerinden randevu alarak ilerlemekte.” dedi. İki aşamalı olarak ilerleyen süreçte, danışanlar önce psikologla ardından sosyal hizmet uzmanıyla görüşme gerçekleştiriyor.
Dinç, alkol, madde, tütün, internet ve kumar bağımlılığı alanlarında her hafta düzenli olarak psikolog ve sosyal hizmet uzmanları tarafından hizmet verildiğini aktardı. Yüz yüze görüşmelere büyük önem verildiğine değinen Dinç, “Oluşan zorunlu durumlarda online görüşmelerle tedavi devam etmekte.” ifadelerini kullandı. 2019’dan bu yana Sakarya’da 600’ün üzerinde çevrim içi görüşme yapıldığını belirtti.
Klinik psikolog Ceyda Topal, YEDAM’ın 2019’da faaliyete geçtiğini ve merkezde 3 psikolog, halkla ilişkiler ve 2 sosyal hizmet uzmanının çalıştığını açıkladı. Danışanların 115 hattını arayarak sürece başladığını vurgulayan Topal, “İlk görüşmenin yüz yüze olmasını tercih ediyoruz. Bu görüşmede kişiye özel müdahale planı oluşturuluyor.” dedi. Ayrıca, online görüşmelerin de sürdürülebilirliğini vurguladı.
“Bağımlılık tedavisi süreç gerektiriyor.” diyen Topal, tedavi planına uyulmasının ve düzenli görüşmelere katılmanın önemine dikkat çekti. Hem yüz yüze hem de çevrim içi danışanların takibini yaptıklarını ve online görüşmelerde hatırlatmaların yapıldığını sözlerine ekledi.
(Haber Merkezi)