Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen “Müziğin Ahengi” projesiyle ortaokul öğrencileri, müzikle tanışarak yeni hobiler edinmeye başladı. Geçtiğimiz yıl başlatılan proje kapsamında okullara 1030 farklı enstrüman dağıtıldı.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni temel alan proje, öğrencilerin sosyal iletişim becerilerini geliştirmeyi, teknoloji bağımlılığını azaltmayı ve sanatsal yönlerini güçlendirmeyi amaçlıyor. Haftanın iki günü gerçekleştirilen etkinlikler aracılığıyla yaklaşık 3 bin öğrenci müzikle buluştu.
Proje sorumlusu ve Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi personeli Özge Çeltek, uygulamanın öğrencilerden büyük ilgi gördüğünü belirtti. Çeltek, “Her okulumuza farklı bir enstrüman verdik. Öğrencilerimizin ortaokuldan mezun olmadan önce bu müzik aletlerini kullanabilir hale gelmesini hedefliyoruz. Burada çocuklarımızı sadece müziği dinleyen değil, anlayan, üreten ve paylaşan bireyler olarak hayata kazandırmayı amaçlıyoruz.” dedi.
Büyük Koro Hedefi
Öğrencilerin akademik başarısının yanında sosyal ve duygusal yönlerini de geliştirmeyi amaçladıklarını ifade eden Çeltek, projenin kapsamını genişleteceklerini belirtti. “Geçen sene projenin ön pilot çalışmasını yaptık. Bu sene ise binlerce öğrencimizle binlerce enstrümanla büyük bir koro kurmayı, bu koroyla da yıl sonunda açık hava konseri vermeyi düşünüyoruz. Müzik öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz projeyi çok sevdi. Okullarımızda müziğin kapıları açıldı. Öğrencilerimiz notaların ahengiyle üreten bireyler olarak çalışmalarını sürdürüyor.” dedi.
Çeltek, öğrencilerin müzikle vakit geçirmenin mutluluğunu yaşadığını vurgulayarak, “Çocuklarımız enstrümana dokunmanın, üretmenin mutluluğunu yaşıyor. Müzikle kendilerini yeniden keşfetme fırsatı buluyorlar. Çok yetenekliler, öğretmenlerimiz büyük çaba gösteriyor. Bu projede öğretmenlerimizin katkısı çok büyük. Daha fazla öğrenciye ulaşmak ve projenin diğer illerde de uygulanmasını sağlamak istiyoruz.” ifadelerini kullandı.
(Haber Merkezi)