Sakarya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, kent genelindeki gölet ve nehirlerde gerçekleştirdikleri kaçak avcılık denetimlerinde su kaynaklarına yasa dışı olarak bırakılan çok sayıda misina ağını topladı. Ağlara takılan canlı balıklar ekipler tarafından kurtarılarak yeniden suya bırakıldı.
Sakarya’da iç su kaynaklarının korunması ve yasa dışı avcılığın önlenmesine yönelik yapılan çalışmalarda, gelen ihbarlar üzerine harekete geçen Sakarya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Kontrol ekipleri, nehir ve göletlerde denetim gerçekleştirdi. Yapılan çalışmalar sonucunda, kaçak avcılar tarafından suya bırakılan ve su ekosistemine zarar veren birçok misina ağı tespit edilerek sudan çıkarıldı. El konulan ağların temizlenmesi sırasında, gözeneklere takılan çok sayıda canlı balık fark edildi. Ekipler, titizlikle ağlardan kurtardıkları balıkları yeniden doğal yaşam alanlarına saldı.
Konuya ilişkin olarak yetkililer tarafından yapılan açıklamada, sürdürülebilir su ürünleri üretiminin ancak doğal yaşamın ve su ekosisteminin korunmasıyla mümkün olduğu vurgulandı. Su kaynaklarındaki biyolojik çeşitliliğin gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde aktarılması amacıyla denetimlerin kararlılıkla sürdürüleceği ifade edildi.
(Haber Merkezi)

















