Gerede Hacı Sadık Öztosun Anadolu Lisesi, İngilizce Öğretmeni Tuba Halıcıoğlu ve e-Twinning proje ekibi öncülüğünde, İspanya ile ortak yürütülen uluslararası bir projeye imza attı.
Projenin Adı: “Short Films and Human Values”
İngilizce olarak yürütülen “Short Films and Human Values (Kısa Filmler ve İnsani Değerler)” isimli bu eTwinning projesi, 14-16 yaş aralığındaki öğrencilerin Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinden SDG 16.2 doğrultusunda farkındalık kazanmalarını amaçlıyor. Proje kapsamında öğrenciler, çocuklara yönelik şiddetin farklı türleri olan zorbalık, siber zorbalık, psikolojik ve fiziksel şiddet gibi konular üzerine yoğunlaştı.

Kültürel Değerlerle Eğitici Bir Yolculuk
Disiplinler arası nitelik taşıyan bu projede, öğrencilerin barışçıl, çok kültürlü bir toplumda empati, saygı, dayanışma gibi değerlerle bir arada yaşama bilinci geliştirmeleri hedeflendi. Projenin temel amacı; insanı insan yapan değerlerin, sadece okullarda değil, hayatın her alanında tanınması, desteklenmesi ve uygulanması gerektiği düşüncesi üzerine inşa edildi.
Öğrenciler, insani değerleri içeren kısa filmler oluşturarak, bu değerleri hikayeler, durumlar ya da görsel-işitsel temsillerle tanıttı, örnekledi ve ifade etti.

Ortak Üretimle Gelişen Bir Proje
Proje kapsamında öğrenciler hem kendi sınıflarıyla hem de İspanyol akranlarıyla iş birliği yaparak çalıştı. Çevrim içi araçlar yardımıyla araştırma yaptılar, bilgi paylaştılar ve İngilizce dilinde, altyazılı kısa filmler ürettiler. Bu filmler hem yerel olarak sinema gösterimlerinde hem de okul bloglarında, internet sitelerinde ve eğitim platformlarında izleyiciyle buluştu.
Cambrils Enstitüsü ile yürütülen ortaklık çerçevesinde her iki okulun tanıtım videoları e-Twinning platformunda ve okul sitelerinde yayımlandı.
Projenin final aşamasında Hacı Sadık Öztosun Anadolu Lisesi öğrencileri, “Student who makes different (Fark Oluşturan Öğrenci)” isimli kısa filmin senaryosunu hazırlayarak çekimlerini tamamladı. Bu film de platformun Twinspace alanında paylaşıldı.

Dil Becerileri ve Kültürel Paylaşım Güçlendi
Proje boyunca Türk ve İspanyol öğrenciler ile öğretmenler çevrim içi toplantılar yaparak karşılıklı kültürel etkileşimde bulundu. Sunumlar gerçekleştiren öğrenciler; ülkelerini, şehirlerini ve kültürlerini tanıttı. Merak ettikleri soruları birbirlerine yönelterek iki kültür arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları keşfetme fırsatı yakaladılar.
Öğrenciler, bu süreçte İngilizceyi aktif şekilde kullanarak kendilerini ifade etme konusunda büyük bir özgüven kazandıklarını belirtti. Hem Türk hem de İspanyol öğretmen ve öğrenciler, projenin parçası olmaktan dolayı duydukları memnuniyeti dile getirdi.
(Haber: Münire Karabulut)