1. Haberler
  2. Güncel
  3. Yeniçağa’da Doğadan Kopardılar, 2 Milyon TL Ceza Yediler

Yeniçağa’da Doğadan Kopardılar, 2 Milyon TL Ceza Yediler

Yeniçağa’da Doğadan Kopardılar, 2 Milyon TL Ceza Yediler
0
Paylaş

Bolu’nun Yeniçağa ilçesinde, doğadan toplanması yasak olan yabani salep soğanlarını topladığı belirlenen 3 kişiye toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulandı.

Edinilen bilgilere göre, Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı asayiş ekipleri ile Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre ve Doğal Hayatı Koruma birimi, Yeniçağa’ya bağlı Çamlık köyü arazisinde koordineli denetim gerçekleştirdi.

Ekiplerin bölgede yaptığı kontrol sırasında, arazide bulunan 3 kişinin doğadan koparılması ve toplanması yasak olan yabani salep soğanı topladığı tespit edildi.

4,5 Kilogram Yabani Salebe El Konuldu

Jandarma ekipleri tarafından yapılan incelemede, şahısların toplam 4,5 kilogram yabani salep topladığı belirlendi.

Toplanan yabani saleplere, Doğa Koruma ve Milli Parklar Bolu İl Şube Müdürlüğü ekiplerine teslim edilmek üzere el konuldu.

Kişi Başına 699 Bin 245 TL Ceza

Olayın ardından bölgeye sevk edilen Doğa Koruma ve Milli Parklar ekipleri, şüpheliler hakkında yasal işlem başlattı.

3 şahıs hakkında, 2872 Sayılı Çevre Kanunu’nun 9. maddesi kapsamında yer alan “Biyoçeşitliliği Tahrip Etmek” suçundan tutanak düzenlendi.

Toplam Ceza 2 Milyon TL’yi Aştı

Şahıslara kişi başı 699 bin 245 TL olmak üzere toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulanması amacıyla işlem yapıldı.

(Haber: Murat Kalaycı)

Yeniçağa’da Doğadan Kopardılar, 2 Milyon TL Ceza Yediler
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Gerede Medyatakip