1. Haberler
  2. Genel
  3. Karabük’te Masaya Yatırdılar

Karabük’te Masaya Yatırdılar

karabukte masaya yatirdilar XERhTzG2.jpg
0
Paylaş

Karabük Teknokent’te düzenlenen Orta ve Batı Karadeniz Teknoloji Geliştirme Bölgeleri 3. Koordinasyon Toplantısı’nda bölgesel iş birlikleri, ortak projeler ve teknoloji odaklı kalkınma hedefleri masaya yatırıldı.

Toplantıda, teknoloji geliştirme bölgeleri arasındaki koordinasyonun güçlendirilmesi ve girişimcilik ekosisteminin geliştirilmesine yönelik değerlendirmeler yapıldı. Çankırı, Kastamonu, Tokat, Bartın, Çorum, Samsun, Sinop ve Zonguldak’taki teknoloji geliştirme bölgelerinin temsilcileri, toplantıya katıldı.

Program çerçevesinde, bölgesel iş birlikleri, ortak proje geliştirme fırsatları, girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi ve teknoloji geliştirme bölgeleri arasındaki koordinasyonun artırılmasına yönelik çalışmalar değerlendirildi.

Toplantının açılışında söz alan Karabük Teknokent Yönetim Kurulu Başkanı ve Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, teknoloji geliştirme bölgeleri arasındaki iş birliğinin önemine vurgu yaptı. Anadolu’daki teknokentlerin ortak hareket etmesi gerektiğini dile getiren Kırışık, farklı yaklaşım modelleri geliştirerek başarılı sonuçlara ulaşmanın ancak iş birliğiyle mümkün olacağını ifade etti.

Kırışık, Karabük Teknokent bünyesinde sosyal inovasyon alanında da yürütülen çalışmaların bulunduğunu belirterek, sosyal inovasyon projelerinin desteklenmesi ve teknokent ekosistemine daha fazla dahil edilmesi gerektiğini söyledi. Bölgesel iş birliklerinin ilerleyen süreçte daha kapsamlı projelere dönüşebileceğini belirten Kırışık, bunun için ortak akıl, istişare ve bilgi paylaşımının önem taşıdığını vurguladı.

Toplantıda, Karabük Teknokent Genel Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Samet Nohutçu da Karabük Teknokent’in faaliyetleri, mevcut kapasitesi ve gelecek hedeflerine ilişkin sunum yaptı. Nohutçu, Karabük Teknokent’in 2023 yılından bu yana yüzde 90’ın üzerinde doluluk oranını koruduğunu, Avrupa Birliği projelerinin ekosisteme önemli katkılar sağlayacağını belirtti. Ayrıca, bölgenin farklı sektörlerdeki üretim potansiyelinin ortak projeler için önemli fırsatlar sunduğunu dile getiren Nohutçu, sürdürülebilir büyümenin iş birliğiyle mümkün olacağını söyledi.

Program çerçevesinde “Birlik Vizyonu ve Yol Haritası” başlıklı iki oturum gerçekleştirildi. Oturumlarda, teknoloji geliştirme bölgeleri arasındaki kurumsal iş birlikleri, ortak eğitim ve danışmanlık faaliyetleri, ulusal ve uluslararası fonlara yönelik proje geliştirme süreçleri ile girişimcilik programları ele alındı.

Toplantı, katılımcıların değerlendirmelerinin ardından çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi.

(Haber Merkezi)

Karabük’te Masaya Yatırdılar
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Gerede Medyatakip