ÖSYM, Cambridge ve Oxford Üniversiteleri ile dil sınavları ve ölçme-değerlendirme alanında işbirliği anlaşmaları imzaladı.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), Cambridge Üniversitesi ve Oxford Üniversitesi ile ölçme ve değerlendirme alanında işbirliğine yönelik anlaşmalar imzaladı.
Cambridge Üniversitesi Press & Assessment ile yapılan anlaşmanın imza töreninde ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali Ersoy ve Cambridge Üniversitesi Press & Assessment İngilizce Genel Müdürü Francesca Woodward yer aldı. Prof. Dr. Ersoy, burada yaptığı konuşmada, “Cambridge Üniversitesi Press & Assessment ile olan işbirliğimiz, ülkemizdeki dil sınavlarının kalitesini artıracak ve dilde ölçme ve değerlendirme alanında bilimsel ilerlemelere katkı sağlayacaktır. Bu ortaklığın her iki kurum için de yarar getireceğine ve birçok yenilikçi uygulamanın önünü açacağına inanıyorum.” ifadelerini kullandı.
Woodward ise ÖSYM ile daha yakın çalışmaktan memnuniyet duyduklarını belirtti. Cambridge Üniversitesi’nin Türkiye’de İngilizce öğrenimine katkı sağlama konusundaki geçmişini vurgulayarak, “Yeni anlaşma, daha fazla öğrenci, öğretmen ve okulun Cambridge English yaklaşımından yararlanmasını sağlayacak.” dedi.
Oxford ile İşbirliği Gelişiyor
ÖSYM, Oxford Üniversitesi Press & Assessment ile de işbirliği anlaşması imzaladı. Bu anlaşma, hem Ersoy hem de Oxford Üniversitesi Press & Assessment İngilizce Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürü Sarah Pearson’ın katılımıyla gerçekleşti. Ersoy, Oxford Üniversitesinin dil sınavları geliştirme konusundaki tecrübesinin kendileri için çok değerli olduğunu belirtti.
Ersoy, “ÖSYM’nin 50 yıllık deneyiminin, sınav güvenliği konusundaki teknolojik uygulamalarla birleşerek farklı kurumlara katkı sağlayacağına inanıyorum. Bu işbirliği, birçok yeni çalışma ve uygulamanın geliştirilmesine zemin hazırlayacaktır.” şeklinde konuştu. Pearson ise “İngilizce ölçme ve değerlendirme alanındaki varlığımızı Türkiye genelinde geliştirdikçe, ÖSYM ile işbirliğimizin önemi artacaktır.” dedi.
Yapay Zeka ve Eğitim
ÖSYM Başkanı Ersoy, Londra’da düzenlenen Dünya Eğitim Forumu’na katılarak birçok kurumla görüşmeler gerçekleştirdi. Forumda yapay zekanın eğitimdeki rolü üzerine tartışmalar yapıldığını ifade eden Ersoy, “Ölçmenin geleceğinde yapay zekanın etkisi için çalışmalar başlatmak önemlidir.” dedi. AQA ile yapay zeka ve ölçme sistemlerinde etik kullanımı üzerine yapılan toplantının verimli geçtiğini belirtti.
Ersoy, Türkiye’de yeni teknolojik gelişmelerin eğitim sistemine entegre edilmesine yönelik hazırlıklar yaptıklarını ve forumun bu alanda faydalı olduğunu ifade etti. “ÖSYM’nin 50 yıllık tecrübesini paylaşarak yeni işbirlikleri ile yenilikçi uygulamaları değerlendireceğiz. Amacımız, adil sınav sistemimizi koruyarak ilerlemek.” dedi.
(Haber Merkezi)