1. Haberler
  2. Genel
  3. Ankara Trafiği Bu Yüzden Mi Kilitleniyor?

Ankara Trafiği Bu Yüzden Mi Kilitleniyor?

Ankara Kent Konseyi Trafik ve Ulaşım Çalışma Grubu Üyesi ve Kent Trafiği Strateji Uzmanı Ali İmran Erseven, başkentte bu yıl araç sayısında geçen yıla göre yüzde 6,6’lık bir artış yaşandığını, bu araçların trafikte 22 dakikalık ek yük oluşturduğunu söyledi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye’de trafiğe kayıtlı taşıt sayısı, geçen yıl aynı ayda 30 milyon 883 bin 668’den 33 milyon 193 bin 636’ya çıkarak yüzde 7,5 oranında bir artış gösterdi. Ankara’da ise 2024 yılı itibarıyla 2 milyon 783 bin 571 araç bulunurken, bu yıl ekim ayı sonunda taşıt sayısı 183 bin 989 artarak 2 milyon 967 bin 560’a ulaştı. Artan araç sayısıyla birlikte Ankara’da ulaşım sorunları da baş göstermeye başladı.

Hayalet Araç Sorunu

Erseven, Türkiye genelinde araç sayısındaki artışın TÜİK verilerinde net bir şekilde görüldüğünü ifade ederek, “Ankara’da 2024’ten 2025 yılına kadar araç sayısında yüzde 6,6’lık bir artış var. Bu, Türkiye’nin genel artışlarından çok daha fazla. Ankara’daki 6,6’lık artış yaklaşık 184 bin araca tekabül ediyor” dedi. Kentteki ana arterlerdeki çalışma sonuçlarında bu araçların trafikte 22 dakikalık bir gecikmeye neden olduğunu gözlemlediklerini aktaran Erseven, Ankara’da “hayalet araç” olarak adlandırılan ve çoğunluğu Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş plakalı olan araçların yanı sıra İstanbul plakalı kiralık araçların da trafikte yer aldığını söyledi. “Bu araçların kayıtları Adıyaman ilinde, ancak gerçekte Ankara’da ikamet ettikleri görülüyor” diyen Erseven, bunların trafiği artıran nedenlerden biri olduğunu belirtti. Ayrıca, “Ankara’da yaklaşık 150 bin hayalet araç bulunuyor” dedi.

Ulaşım Problemi Üzerine Farklı Bakış Açıları

Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ebru Öcalır, trafik sorununu sadece otomobillere bağlı olarak değerlendirmemek gerektiğini söyledi. Öcalır, “Daha fazla şerit ya da kavşak yaparak otomobillere yönelik adımlarla bu sorun çözülemez. ‘Gitmemiz gereken yere otomobilimizle değil, toplu taşımayla gidebiliyor muyuz?’ diye düşünmeliyiz” dedi.

Öcalır, ulaşım planlamasında çevre dostu ve yaya öncelikli bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğini belirtti. Şehir planlamasında, ulaşım türlerine uygun bir düzenleme yapılması gerektiğini ifade eden Öcalır, “Yolların, yayalar ve bisikletliler için öncelikli olarak tasarlanması gerekmektedir” şeklinde konuştu.

Trafik Güvenliği ve Hız Yönetimi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hediye Tüydeş Yaman, artan araç sayısının trafik kapasitesini zorladığını ve uzun süreli trafik sıkışıklıklarına neden olduğunu ifade etti. Yaman, “Trafik yönetimi ile trafik güvenliği yönetimini birbirinden ayırmak gerekiyor” dedi ve güvenli bir kentsel hız yönetimi oluşturulması gerektiğini vurguladı.

Tüydeş Yaman, şehirlerin büyümesiyle eskiden şehirlerarası hizmet veren yolların şehir içinde koridor haline geldiğine dikkat çekti. Bu yolların yüksek hızlara uygun olarak tasarlandığını ifade eden Yaman, yaya ve bisikletliler için güvensiz bir ortam oluşturduğunu kaydetti. “Alınması gereken önlemlerin tartışılması ve uzman desteğiyle doğru tasarımlar yapılması gerekiyor” dedi.

(Haber Merkezi)

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Ankara Trafiği Bu Yüzden Mi Kilitleniyor?
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gerede Medyatakip