Metin Apaydın

Trafik

Metin Apaydın, Gerede'de Trafik

Yıl 1980… Gerede ilçesinde içinde tek ana yol var ve çarşının tam ortasından devam ediyor tek yol gelişli gidişli, mahallelere de ana yoldan tek ayrılan ve mahalle içlerine kadar giden ana yol her mahallede tek. Yine her mahalleye varışlarda yollar küçük minik yollar olarak sokaklara ayrılıyor, bazı sokaklar çıkmaz sokak ve o tarihlerde Gerede’de tahmini (100) yüz kadar motorlu araç var.

Yıl 1990… Gerede içerisinden tek yol geçiyor,  bu ana yoldan mahalle aralarına tek yolla gidiliyor yeni mahalle artık var ve oraya da tek yolla ulaşım sağlanıyor. Gerede’de araç sayısı (1000) bin trafik kargaşası biraz olsun “boklu çay” denilen tabakhaneler den çıkan artıkların oluşturduğu atık su yolunun kenarları takip edilerek rahatlatılmaya çalışılıyor ha bu arada Gerede’nin Karabük yolu çıkışı tek şerit.

Yıl 2000… Gerede içerisinden tam ortasından şehir merkezinin tam ortasında bir yol halen geçiyor, yol belli alanlarda 2 şerit, diğer tali yollar yine aynı değişen bir durum yok ve Gerede Karabük yolu çıkışı yine tek şerit. Şehirdeki faal araç sayısı (10 000) on bin .

Bugün 2020’li yıllardayız şehirdeki araç sayısı yada tam olarak söylemek gerekirse Gerede iç ve Gerede çevresinde gezinen araç sayısı ufaklı tefekli ayda (100 000) yüz bin, Karabük yolu çıkışı tek şerit, çarşı içindeki yol geçişleri yirmi yıllık, mahallelere ayrılan yollar 20 yirmi yıllık. Yeni yolların Kentsel Dönüşüme tabi tutulan Demirciler Mahallesi’nin ulaşıma açılmasıyla oluşacağı iddia ediliyor. Bu görüş asla bir çözüm değil, beraberinde yumaklanmış kartopu sorunlarını da getirecek.

Sorunun en temel nedeni ilçenin en merkezi alanlarına konulmuş üç harfli global marketler, onlara gelen yükleme indirme bindirme seansları trafiğin en çok aksamasına sebep olan hatalar, yayaların yolun yanlarındaki banketleri kullanmaması bazı kahvehanelerin bankette ki yollara masa atmaları, banket üzerinde üç harfli marketlerce izinsiz yasal olmayan sahanlıklarla işgal edilmesi bu da yayaları yollara itiyor.

Trafiği aksatan bunun yanında başka argümanlarda var… İşte en önemlisi Kargolar! Kargolara ait banketler sürekli yük indirme bindirme vaziyetinde, özellikle Cumhuriyet Caddesi’nin orada trafik gün başlangıcında ve gün bitiminde sürekli tıkanıyor, bayan şoför kardeşlerimiz için tam bir çile!

Yıl 2025… Gerede’de ana yollar, tali yollar birkaç ekleme dışında aynı. Zaten Karabük çıkışındaki yol 2050’ye kadar da tek şerit. Vesselam.

Trafik
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1 Yorum

  1. Gayet güzel bir yazı..İsabetli bir durum tespiti yapmış metin bey..Çözümü İlgili kurumlar,Belediye ve siyasiler düşünmeli..Metin beye küçük bir not;Kadınlarımıza Bayan değilde Hanımefendi desek??

Gerede Medyatakip